Deel dit artikel
-

Kobalt lanceert nieuwe digitale tak

Mediabureau Kobalt versterkt zijn online tak met de digitale afdeling Twist. Het initiatief wordt halverwege januari 2009 gepresenteerd.

"Twist is een full-service bureau voor interactieve media. Twist helpt adverteerders om op een effectieve manier in te haken op het evoluerende digitale domein van de moderne consument". Zo luidt een online omschrijving van het tot nu toe geheim gehouden nieuwe project.

Kobalts online director Lot Keijzer bevestigt de ontwikkeling aan Emerce, maar nuanceert: "Het is een nieuw mérk van Kobalt." Het zou niet om een apart interactief bureau gaan.

Volgens de informatie die op een afgeschermde site staat, gaat Keijzer voor Twist werken.

Twist (ook wel naar verwezen als Twist Amsterdam en Twist Interactieve Marketing) wordt gevestigd in hetzelfde pand als dat van mediabureau Kobalt in Amstelveen.

Keijzer: "Kobalt ziet het groeiend belang van nieuwe media en gaat een eigen profiel neerzetten. Twist verkeert nog in de test- en conceptfase. Het is inderdaad een iniatiatief van Kobalt en zal op 15 januari worden gepresenteerd."

Volgens de Google cache stond de eerste incarnatie van de bijbehorende website, TwistAmsterdam.nl, zeker in augustus al online (klik ‘Annuleer’ bij pop-ups). De meest recente uitvoering van de Twist-site werd begin november gevonden door Google.

In oktober 2007 werd Kobalt overgenomen door Thieme GrafiMedia, wat volgens de leiding meer armslag zou geven.

Deel dit bericht

6 Reacties

een klant

zij kunnen natuurlijk een andere naam aannemen, maar met de huidige mensen redden ze het niet.

John Beks

Originele naam. Wie weet.

Johan

Ik heb in het verleden met deze club gewerkt en ben op zich wel benieuwd naar dit nieuwe initiatief. Er zitten naar mijn mening een aantal goede mensen en met de juiste draai denk ik dat ze het ver kunnen gaan schoppen. Laten we januari maar even afwachten….

twister

Er zijn natuurlijk zat bedrijven die het alweer ene jaar of 2,3,4(etc.) hebben opgepakt.

Marcel Vogels

Echt van lef en inzicht getuigen om juist NU (lees: recessie) vol in te zetten op Digitale Reclame Effectiviteit. Zeer waarschijnlijk dat zoiets op langere termjn gaat werken, en als daar gedurende tijd nieuwe en relevante expertises en wat topper uit de markt aan worden toegevoegd, dat op zich weinig in de weg staat om een sterke speler te worden. Lijkt me in ieder geval beter dan vol in te zetten op print 😉

reactie op klant

Flauw hoor Klant. Zet dan gewoon je naam erboven, als je al een klant bent! Ik juich dit initiatief zeer toe en de medewerkers van Kobalt interactive zijn kundig en draag ik een warm hart toe. Een Exploitant!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond