Deel dit artikel
-

Telefónica/O2 vervlecht augmented reality in reclame

Telecombedrijf Telefónica gaat augmented reality inzetten om nieuwe mobiele klanten te winnen voor zijn dochter O2.

De exacte vorm van de nieuwe reclametechniek moet later vandaag blijken, wanneer de Spanjaarden een samenwerking bekendmaken met het bedrijf Aurasma. Dat is een onderdeel van HP.

Aurasma bevestigt de samenwerking aan de Financial Times. Het gebruikersbestand zou in potentie kunnen groeien van de huidige vier miljoen naar de in totaal driehonderd mobiele klanten die Telefónica bedient in Europa en Zuid-Amerika.

Deze nieuwe vorm van mobiele reclame zal schouder aan schouder worden ingezet met mobiele coupons en locatiegebaseerde reclame. In eerste instantie alleen in Engeland. Afhankelijk van de resultaten komen ook andere O2-landen in Europa aan de beurt. Nederland hoort daar niet bij.

De technische mogelijkheden van Aurasma in beeld tijdens een presentatie van Matt Mills, innovatiebaas van het Engelse bedrijf:

De techniek augmented reality (AR) begint aandacht te krijgen van grote adverteerders. Zij proberen uit hoe de fysieke wereld op het scherm van een mobieltje is om te toveren in een nieuwe, commerciële, interactieve realiteit. Een van de grootste initiatieven op dit moment is de mondiale campagne van IKEA waarbij de nieuwe catalogus wordt verrijkt met AR-elementen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond