Deel dit artikel
-

De Telefoongids voert rebranding door

De Telefoongids voert aanstaande maandag een herpositionering van het merk door. Die moet aansluiten op de stevigere focus op online die het bedrijf nastreeft.

Een woordvoerster bevestigt aan deze uitgave, dat De Telefoongids komende maandag een rebranding doorvoert. Ze houdt voor zich of het enkel om een optische ingreep gaat, of dat ook de naam van titels worden aangepast.

De nieuwe merkcommunicatie heeft mede als doel de online ambities van De Telefoongids te helpen realiseren. Het bedrijf haalt nu ongeveer de helft van zijn omzet uit papier en de helft uit online. Dat laatste moet in de komende twee jaar naar tachtig procent, wat in euro’s 120 miljoen is.

Een belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie is om nieuwe kanalen als Google en Facebook te integreren binnen de eigen activiteiten.

Vorige maand maakte het bedrijf bekend dat dertig procent van het personeel wordt ontslagen. Dat gebeurde nog onder leiding van de vertrekkend CEO Toon Bouten, die werd opgevolgd door voormalig VNU-baas Erik Hoekstra.

De Telefoongids is onderdeel van European Directories.

Foto: eflon (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond