Tien finalisten innovatiechallenge Eurovisie Songfestival 2020

Over ruim twee weken presenteren internationale teams de technische innovatie zijn graag op het Songfestival in Rotterdam zouden willen zien. Drie winnen er uiteindelijk en krijgen een ton om hun idee uit te voeren.
Vanmiddag maakten de NPO, AVROTROS, NOS en de EBU de tien kanshebbers bekend. Eerder schreven zij de challenge uit om met creatieve en vernieuwende manieren en technologieën te komen om het publiek anders of beter te bereiken en te betrekken bij het Eurovisie Songfestival 2020. Dat leverde 209 inzendingen op uit 39 landen.
De tien finalisten zijn:
- AngryBytes LightScripts (NL)
- Dutch Rose Media (NL)
- ARwall (VS)
- The Future Group (NO)
- Seymore360/TiledMedia (NL)
- Tinkerlist (BE)
- TNO Sport en Media (NL)
- Sceenic (VK)
- Snapscreen (AT)
- Kiswe Mobile (BE)
De inzendingen verschillen qua diensten en technologie enorm: van URL-shorteners en hashtag-generatoren tot aan 8K virtual reality en Artificial Intelligence-oplossingen. Ook is er een aantal locatiegebaseerde voorstellen. Tijdens de finale zullen drie winnaars worden gekozen. Maandag 30 september krijgen tien finalisten de gelegenheid hun oplossing te presenteren voor een team van experts in Vondel CS Amsterdam. De winnaars mogen hun toepassing voor het Eurovisie Songfestival daadwerkelijk gaan bouwen. Daarvoor krijgen ze 35.000 euro als tegemoetkoming in de ontwikkelkosten.
Foto: Roel van Deursen (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond