Deel dit artikel
-

Tien redenen om naar Emerce Travel 2019 te gaan

Op 6 juni is Pakhuis de Zwijger in Amsterdam weer het toneel van Emerce Travel, hét evenement voor de Nederlandse online reisbranche. Tien redenen waarom je dit niet wilt missen.

 1. Don’t shoot the messenger

De rol van chatapps in de customer journey wordt steeds groter. Riduan Charrat (Facebook) en Jos Blok (NS International) laten zien hoe Messenger wordt ingezet bij de verkoop van internationale treintickets. Hoe toets je waar de meeste waarde in zit voor de klant en hoe schaal je op?

 2. Denk aan Darwin

De luchtvaart heeft te maken met een felle concurrentiestrijd. Daar komen ook nog eens nieuwe partijen bij, in de vorm van de techgiganten die zich bezighouden met de distributie van vliegtickets. En dan is er het verschijnsel vliegschaamte dat consumenten naar alternatieve vervoermiddelen drijft. Hoe zorg je ervoor dat je organisatie meegaat in al die veranderingen? Simone van Neerven (Vueling) weet raad.

 3. Verover Chinese harten

In 2018 bezochten volgens NBTC 440.000 Chinese reizigers Nederland. In 2025 is dat aantal naar verwachting gegroeid naar 810.000. Wil je zeker weten dat je customer journey aansluit bij de wensen van deze veelbelovende doelgroep? Jeff Hu van WeChat Pay deelt zijn inzichten.

 4. Ready for lift-off?

Ben je een travel start-up en wil je je idee pitchen voor een deskundige jury? Drie lucky ondernemers krijgen deze kans. De winnaar mag zich Emerce Travel Start-up 2019 noemen. Je kunt je nog tot 1 mei a.s. aanmelden trouwens.

 5. OV maar dan makkelijk

De Nederlandse start-up Tranzer heeft een online oplossing bedacht voor het verkopen van incidentele treinkaartjes. Handig voor toeristen die niet op elke bestemming een lokale ov-chipkaart willen aanschaffen. En Tranzer gaat nog een stapje verder: momenteel wordt in Sydney getest of de smartphone hierbij als kaartje kan fungeren, ook voor de toegangspoortjes op stations. Paul Rooijmans vertelt je er alles over.

 6. Dat is persoonlijk

Als je echt wilt personaliseren, dan heb je data nodig. Maar hoe breng je de persoonlijke touch van de hotelmedewerker naar online? Kristian Valk (Hotelchamp) heeft de oplossing.

 7. Piep, piep, allo!

Booking en Expedia geven samen per jaar meer dan 10 miljard dollar aan marketing uit. Om moedeloos van te worden? Nee hoor, zegt George Dimitru (wbe.travel). Het midden- en kleinbedrijf kan wel degelijk concurreren door slim gebruik te maken van technologie.

 8. Oei, ik groei

Stoelriemen vast, want David Arnoux (Growth Tribe) neemt je mee in een achtbaan. Aan het eind van deze sessie weet je hoe je een klantcentrale, data- en experimentgedreven organisatie wordt. En dat in slechts een half uur…

 9. AI, AI, AI – wat kun je ermee?

Artificial Intelligence is het buzzword van het jaar, maar wat kun je ermee? Johnny Quach (AirHelp) laat je kennismaken met Lara, de AI-advocaat. Zij kan zonder menselijke tussenkomst inschatten hoe groot de kans is dat een claim voor compensatie bij vertraging, annulering of overboeking van een vlucht, wordt toegekend.

 10. Nieuwe technologieën: opkomst of ondergang?

Naast AI zijn er meer nieuwe technologieën waarvan we niet precies weten wat voor invloed ze zullen hebben op de reisbranche. Mirko Lalli (Travel Appeal) geeft zijn visie hierop.

Emerce Travel wordt op 6 juni gehouden in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam. Meer informatie over het programma/tickets vind je hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond