Deel dit artikel
-

Tienmaal de huidige omzet

British Telecom wil de omzet op de nieuwe marktplaats BT Transact vertienvoudigen. Bola Oshisanwo krijgt twee jaar de tijd voor het klaren van de klus. Die vertienvoudiging, is dat niet wat ambitieus? "Dat valt wel mee", zegt Oshisanwo. "BT maakt zelf ook gebruik van de marktplaats en is in potentie goed voor twee miljard pond besteding aan in- en verkoop. Bovendien verwachten we in de komende twee jaar tussen de tachtig en honderd nieuwe klanten te werven." Voordat BT deze doelstelling weet te behalen dient het eerst nog wel een marktplaats op te heffen. BT Transact komt in de plaats van de al bestaande Ignite Marketplace, waar momenteel voor honderd miljoen pond verhandeld wordt. Over twee jaar dus één miljard pond onder een nieuwe naam. "Eind januari verwachten we alle 420 klanten overgeheveld te hebben naar de nieuwe marktplaats", zegt Oshisanwo. Een van die klanten is Akzo Nobel. In eerste instantie richt BT Transact zich op de Engelse en Ierse markt, in een later stadium ook op Nederland.

Hoe belangrijk wordt BT Transact voor het telecombedrijf? "Een focus op commerce is een van de vier peilers van BT. Binnen commerce is de marktplaats voor ons een van de belangrijkste thema's de komende twee, drie jaar."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond