Deel dit artikel
-

TMG begint popup winkel in sieraden

Uitgeverij TMG opent volgende maand een popup winkel in de negen straatjes van Amsterdam om het Noorse sieradenmerk A&C te promoten. De uitgever werkt al lang samen met A&C voor online verkoop.

TMG is al in 2006 begonnen met e-commerce, aanvankelijk ging het vooral om dvd’s, boeken en cd’s voor lezers van De Telegraaf, maar langzaam is het aanbod verbreed. Aan buitenlanders verkoopt De Telegraaf via de Heimweewinkel bijvoorbeeld typische Nederlandse producten als stroopwafels, speculaas, drop of pindakaas.

Vooral de verkoop van sieraden leek goed te lopen, en dus werd een exclusieve samenwerking gezocht met het Noorse A&C onder leiding van oprichter Birgit Løitegaard. Daarbij verzorgt A&C de daadwerkelijke verkoop, en TMG de marketing. Die strekt zich uit over alle titels van de uitgevers, zoals de bijlage Vrouw van de Telegraaf, Privé en Sky Radio. Zo is er onlangs voor Vrouw een cover gemaakt met Angela Groothuizen en haar dochters.

Sinds kort wordt ook Facebook en Pinterest ingezet, vertelden Yvette Frantsen en Martijn Hoeksema van TMG gisteren op Cross Media Café bij Sanoma in Hoofddorp. Ook wordt een nieuwsbrief verstuurd naar ongeveer 10.000 belangstellenden.

Beiden wilden niet vertellen wat ACSieraden aan omzet draait, maar dat zal vermoedelijk in de orde van enkele tonnen liggen.

Volgende maand opent TMG een tijdelijke popup winkel in de negen straatjes van Amsterdam. Ook zoekt de uitgever verkoop- en promotiesamenwerkingen met (online) retailers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond