Deel dit artikel
-

TMG gaat verder snijden in de organisatie

Uitgever TMG schrapt de komende jaren naar verwachting ongeveer 150 banen. De plannen voor de toekomst moeten resulteren in omzetgroei uit digitale proposities en een marktconforme omzetontwikkeling uit de consumenten- en adverteerdersmarkt, zo laat het bedrijf weten.

In de afgelopen jaren zijn de advertentie- en abonnementinkomsten onder druk komen te staan en die moeten weer een stijgende lijn gaan vertonen. De salesafdeling gaat daarom volgens het uitgeefbedrijf fundamenteel anders werken: proactief en vraaggericht. Op deze afdeling is volgens TMG een ontwikkeling ingezet waarbij er gebouwd wordt aan langetermijnsamenwerkingen in plaats van simpelweg advertenties te verkopen. Een nieuwe afdeling Media Services wordt ingericht om de driehoek redactie, marketing en sales operationeel te laten excelleren.

Op de regionale redacties vervallen banen door focus op Noord-Holland, het terugbrengen van edities en concentratie van websites. De opbrengst van de verkochte Keesing Media Group biedt TMG de ruimte om in sterke merken te kunnen investeren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond