Deel dit artikel
-

T-Mobile sluit marketingdeal met Evernote

De zestig miljoen Duitse klanten van T-Mobile mogen de Premium versie van de webdienst Evernote een jaar lang gratis gebruiken op computer, mobiel en tablet. Het telecombedrijf krijgt zo een extra verkoopargument, Evernote een jaar lang nationale promotie.

De bedrijven maakten de samenwerking zojuist bekend. T-Mobiles moederbedrijf Deutsche Telekom betaalt een onbekend bedrag om zijn klanten komend jaar een aantrekkelijk multiplatform geheugensteuntje en aantekenblok te geven.

Het telecombedrijf betaalt Evernote nu vermoedelijk enkele miljoenen euro’s. Daar staat tegenover dat T-Mobile in de omzet gaat delen zodra het proefjaar is afgelopen. De operator krijgt een deel van de omzet die nieuw aangebrachte Evernoteklanten daar genereren.

Ervaringen met onder meer NTT Docomo, Orange en KT hebben Evernote geleerd dat gebruikers die als premiumklant instappen na de proefperiode hun dan Basic-abonnement ook makkelijk omzetten in een maand- of jaarabonnement van respectievelijk vijf en veertig euro.

Directeur en oprichter Phil Libin van Evernote zegt een dergelijke samenwerking binnen twee à drie jaar winstgevende klanten oplevert.

Foto: Heisenberg Media (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond