Deel dit artikel
-

T-Mobile verliest 12.000 abonnees

T-Mobile Nederland kampt nog altijd met een dalende omzet, maar de EBITDA-marge is ten opzichte van het eerste kwartaal in 2014 van 37,7 procent naar 38,4 procent gestegen. Dat maakte het bedrijf vanochtend bekend. Exacte winst- en omzetcijfers worden niet gegeven. Wel verloor het bedrijf 12.000 mobiele bellers.

De dalende omzet komt deels door de verkoop van Simpel en het beëindigen van de samenwerkingsverbanden met MTV Mobile en *Bliep. Indien deze factoren buiten beschouwing worden gelaten, is de omzet in het eerste kwartaal met zo’n 6 procent gedaald. Prijsdruk ten gevolge van de toegenomen concurrentie op de Nederlandse markt is hiervan de belangrijkste oorzaak.

T-Mobile is naar eigen zeggen niet tevreden met de ontwikkeling van het klantenbestand. In het eerste kwartaal is het aantal abonnees met 12.000 licht gedaald. Investeringen in het 4G-netwerk, persoonlijke diensten, nieuwe producten en de focus op de budget- en zakelijke markt moeten deze trend ombuigen.

Het bedrijf is wel tevreden over de voorspoedige uitrol van het nieuwe 4G-netwerk. In het eerste kwartaal is het datagebruik gestegen met 53 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2014. Het aantal 4G-gebruikers is inmiddels de 1 miljoen gepasseerd.

Het Duitse moederbedrijf Deutsche Telekom profiteerde van de zwakkere euro. Het bedrijfsresultaat steeg op jaarbasis met 11 procent tot 4,6 miljard euro. De nettowinst daalde echter flink, van 1,8 miljard euro naar 787 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond