Deel dit artikel
-

70 procent van omzet TomTom van zakelijke markt

De omzet van TomTom in het eerste kwartaal is ten opzichte van vorig jaar weer verder teruggelopen, van 213 miljoen naar 192 miljoen euro. Wel was er een bescheiden winst van 6,4 miljoen tegen een verlies van 2,2 miljoen een jaar geleden.

De daling werd volledig veroorzaakt door de kwakkelende consumententak: vorig jaar nog goed voor 95,5 miljoen, nu voor 69,2 miljoen. Telematics groeide 7 procent naar 42,8 procent, Automotive & Enterprise noteerde een lichte stijging van 3 procent naar 79,8 miljoen.

CEO Harold Goddijn spreekt echter van ‘solide resultaten’, en wel omdat 70 procent van de omzet nu van de zakelijke markt komt.

Analisten hielden al rekening met een verder dalende omzet onder druk van de afzwakkende verkoop bij zijn consumententak.

Geruchten dat TomTom een adviseur had ingehuurd om op zoek te gaan naar mogelijke kopers werden onlangs door het bedrijf stellig ontkend.

Dit bericht is 7 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond