Topmerken hebben gemiddeld 1,1 miljoen YouTube-kijkers

’s Werelds grootste merken, bedrijven als Apple, Red Bull en Nike, hebben gemiddeld 1,1 miljoen abonnees op hun YouTube-accounts. Ze gebruiken het merkkanaal om organisch bereik op te bouwen en direct contact te onderhouden met belangstellend publiek.

Ondanks de directe communicatiemogelijkheden met het publiek heeft tien procent van de vijfhonderd waardevolste merken uit het Brand Finance-rapport (pdf) nog steeds geen eigen kanaal op YouTube, concludeert onlinemediabedrijf Divimove in een jaarlijkse onderzoek naar de wijze hoe merken zich met video profileren.

Gekeken naar sectoren is de media-industrie, wellicht niet helemaal verrassend, degene met gemiddeld de meeste abonnees per kanaal: 1,1 miljoen. Een jaar geleden was dat nog 803.000. De merken Warner Bros, BBC en Disney zijn uitschieters met respectievelijk 4,7 miljoen, 4,1 miljoen en 2,5 miljoen abonnees.

De media-industrie wordt gevolgd door het cluster technologiebedrijven, met daarin partijen als Playstation, Google en Apple met gemiddeld 950.000. Daarna nemen de gemiddelden al snel af, want de gemiddelden voor Eten & Drinken, Automobiel en Textiel & Kleding liggen op respectievelijk 950.000, 401.000 en 225.000.

Een bedrijf als Red Bull trekt met 6,6 miljoen volgers op YouTube het gemiddelde dan weer ver omhoog. De nummer twee in zijn segment, Coca-Cola valt met ‘maar’ 1,7 miljoen abonnees verhoudingsgewijs in het niet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug