TPG Post bezorgt online bestellingen ook op andere locatie dan thuis

TPG Post gaat een landelijke proef doen met het bezorgen van online bestelde producten op andere plekken dan het thuisadres. De service is vooral bedoeld voor mensen die niet vaak thuis zijn. Dat consument kan daarbij kiezen voor een winkel in de buurt, later volgen mogelijk ook treinstations.
De <a href="http://www.tpgpost.nl/nieuws/nieuwsarchief/pakjegemak.html
” target=”_blank” class=”news-text”>service , die de naam 'PakjeGemak' gaat dragen, start in augustus en geldt in eerste instantie voor een aantal sites waar TPG Post mee samenwerkt. Kijkshop.nl begint hiermee en Bol.com en Bon A Parte hebben de intentie uitgesproken mee te doen.
Het is de bedoeling dat de klant bij zijn online bestelling op een plattegrond een locatie kan selecteren waar hij de bestelling kan afhalen. TPG Post spreekt van vijfhonderd winkels en noemt de namen van de winkelketens Bruna en Primera. Een woordvoerster van TPG Post bevestigt dat er gesprekken gaande zijn met een aantal supermarkten, zonder hen nader te willen benoemen.
De consument wordt volgens TPG Post door de verzender per e-mail geïnformeerd wanneer het pakje in de winkel ligt. De service geldt voorlopig niet voor bestellingen met een aanvullende service, zoals onder rembours. TPG Post kan niet zeggen of er ook een limiet geldt voor de omvang van de pakjes. Als de online proef slaagt wil het bedrijf ook experimenteren met bestellingen per post of telefoon.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond