Deel dit artikel
-

Traag internet en storingen grootste ergernissen internetconsument

Zeker veertig procent van de klachten die de Consumentenbond in de eerste acht maanden van 2013 ontving over internetproviders heeft betrekking op de verbinding. Dit blijkt uit een inventarisatie van de Consumentenbond van ruim 800 klachten over providers van vast internet.

De snelheidsproblemen komen voor bij alle providers, maar er zijn wel een paar dingen die er uitspringen. Veel ADSL-klanten zijn teleurgesteld dat de voorgespiegelde snelheid niet wordt gehaald. En bijna de helft van de klagers over traag internet is kabelklant bij UPC. De UPC Horizon mediabox is hier voornamelijk debet aan.

Storingen komen relatief veel voor bij KPN en KPN-dochter Telfort. Consumenten klagen op klachtenkompas.nl ook veel over problemen bij het aansluiten van internet (18 procent) en onjuiste facturen (14 procent).

Klachtenkompas.nl is het online klachtenplatform van de Consumentenbond. Consumenten en bedrijven kunnen hier samenkomen tot het oplossen van klachten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond