Deel dit artikel
-

TravelBird betaalt hotel niet – reizigers voor dichte deur

De Consumentenbond waarschuwt dat er ‘signalen’ zijn dat TravelBird een betalingsachterstand heeft. Verschillende reizigers hebben laten weten dat bij aankomst in hun hotel bleek, dat TravelBird het hotel niet heeft betaald.

Zij maken dus dubbele kosten. Volgens TravelBird is er sprake van een vertraagde betaling. “Door seizoensfluctuatie in de toeristenbranche zijn de gebruikelijke betalingstermijnen van de partners opgerekt. TravelBird werkt hard om vanaf volgende maand de achterstanden te normaliseren,” aldus de reisorganisatie in een verklaring.

TravelBird zegt als scale-up geen seizoenskrediet te hebben. Daardoor zou de vertraging zijn ontstaan.

De reisorganisatie leende in september 2016 miljoenen bij Main Mezzanine Capital om een personalisatieproject te financieren. Eind 2017 liet het bedrijf aan het FD weten in 2018 hopelijk voor het eerst sinds oprichting in 2010 zwarte cijfers te zullen schrijven.

Vorige maand werd bekend dat oprichter Symen Jansma een luxe dochter heeft opgericht onder de vleugels van TravelBird, BlackBird genaamd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond