TripIt breidt verdienmodel uit

TripIt, de gratis netwerksite waarmee de reiziger zijn reis kan organiseren, biedt gebruikers een betaald account. Waar touroperators en vliegtuigmaatschappijen steeds meer gaan verdienen aan klanten op de bestemming, in plaats van op de reis zelf met remote besturen, kiest ook TripIt voor de ontwikkeling met dit verdienmodel.
Tot nu toe had de site weinig inkomsten naast het standaard advertentiemodel. Met de lancering van TripIt Pro moet daar verandering in komen. Bij TripIt houdt de reiziger, simpel gezegd, online zijn reisschema bij. Deze is ook mobiel uit te lezen.
Een van de nieuwe features in het betaalde model houdt de vlucht in de gaten. Bij vertragingen, afmeldingen of een verandering van de instapgate, krijgt de betaalde gebruiker een sms. Bij eenmalig aanmelden gebeurt het voor elke vlucht, van elke vluchtmaatschappij, die de gebruiker opneemt in zijn reisoverzicht op TripIt. Bij vliegtuigmaatschappijen die dit aanbieden, moet de reiziger zich meerdere keren aanmelden bij de verschillende maatschappijen.
De dienst geeft ook aan wanneer een vertraagde vlucht ervoor zorgt dat de reiziger een overstap gaat missen. Alternatieve routes worden dan geboden, en de klant krijt een overzicht van vluchten en stoelen die hier nog vrij zijn.
De reisschema’s van de gebruikers kunnen met andere leden gedeeld worden. In de btelaade variant is het mogelijk om anderen permanent toegang te geven tot het reisschema. Deze hoeft niet elke keer opnieuw gedeeld te worden.
De betaalde versie kost de gebruiker 99 dollar per jaar.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Derk Arwin
In Europa alleen per email updates. Duur geintje…