Twaalf procent klikt door naar app IKEA-catalogus

Voor het eerst geeft IKEA zijn nieuwe catalogus uit als mobiele app met augmented reality. De bijbehorende mobiele reclamecampagne slaat in Nederland goed aan.

Met een interactieve layer weet IKEA’s mediabureau twaalf procent van de mobiele surfers te verleiden om naar de iTunes App Store te klikken. Dat is significant meer dan het marktgemiddelde van zo’n vier procent.

Die layer wordt vooraf gegaan door een commerciële uiting van een half telefoonscherm groot (voorbeeld). De doorklik daar vandaan ligt met 2,9 procent iets boven het gemiddelde.

Tot hoeveel downloads en actieve IKEA-gidsgebruikers dat heeft geleid, is niet bekend. Wel is te constateren dat de app sinds eind augustus tussen plek twee en vier zweeft in de App Store (rubriek Lifestyle).

De cijfers over de prestaties van de mobiele campagne zijn afkomstig van mediabureau MEC. Adrime doet de metingen.

Planner Josine Karsten signaleert een ander effect dat gepaard gaat met het verschijnen van de papierloze catalogus. “We zien ook een positieve stijging in mobiele zoekopdrachten voor IKEA en diens producten. Vanaf de introductie is het aantal zoekopdrachten op een mobiele device gestegen met twaalf procent.”

De campagne met de interactieve layer (zie video hieronder) eindigt zondag. Daarna wordt de appgids nog gepromoot met statische banners tot het einde van de maand.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug