Deel dit artikel
-

Twee Nederlandse digitale winnaars in Cannes

Nederland heeft in Cannes twee Cyber Leeuwen in de wacht weten te slepen. De prijzen gingen naar de bureaus EuroRSG 4D en Wieden + Kennedy. In Cannes worden jaarlijks de belangrijkste internationale reclameprijzen uitgereikt.

Op woensdagavond vonden in Cannes de uitreikingen plaats van de Cyber Leeuwen, de prijzen voor beste online marketingcampagnes. Dit is één van de categorieën – naast bijvoorbeeld print en televisie – waarin tijdens het reclamefestival prijzen worden uitgereikt.

In totaal werden 67 Cyber Leeuwen verdeeld: drie ‘Grand Prix'-awards en 11 gouden, 21 zilveren en 32 bronzen awards. Nederland deed het minder goed dan vorig jaar, toen er vijf awards werden gewonnen. De jury was vorig jaar enthousiaster over de inzendingen, en reikte toen iets minder dan negentig Leeuwen uit.

EuroRSG 4D won een zilveren Leeuw met de online game The Hunt, dat het voor Volvo heeft gemaakt. Wieden + Kennedy ontving een bronzen exemplaar, voor Burnout Dominator, dat het gemaakt heeft in opdracht van Electronic Arts.

Vorig jaar was EuroRSG 4D ook het best scorende Nederlandse bureau. Het bureau won toen drie zilveren Cyber Leeuwen.

Diesel, Nike en Dove winnaars
De topprijzen (Grand Prix) gingen naar campagnes voor Diesel, Nike en Dove (Unilever). Dove won een prijs voor de veelbesproken viral campagne Evolution. Ogilvy & Mather is het bureaud dat de campagne ontwikkelde.

Deel dit bericht

2 Reacties

Owen van Dijk

De link voor de prijswinnende site is verkeerd, dit moet http://www.kahrashin.com/ zijn 🙂

Cem Yildiz

De game Burnout Dominator is niet door Wieden + Kennedy gemaakt, maar door EA zelf.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond