Deel dit artikel
-

Twitter wil merken meer menselijk maken

De commerciële producten van berichtendienst Twitter beginnen gestalte te krijgen. De prijzen die bedrijven daarvoor gaan betalen voorlopig nog niet. Twitter wil een menselijk gezicht aan abstracte merken gaan geven.

Met een kort bericht op het blog legt het bedrijf Twitter uit waarvoor bedrijven binnenkort mogen verwachten te gaan betalen.

“De nieuwe toevoeging noemen we Contributors”, bijdragers. “Het staat bedrijven en particulieren toe op een meer authentieke wijze conversaties met elkaar aan te gaan. Organisaties meerdere personen aan het bedrijfsaccount koppelen”. Werknemers worden met hun eigen account verbonden aan het bedrijfsaccount, zodat de klant ziet met welke persoon hij van doen heeft.

Over de mogelijke gevolgen voor de private levenssfeer van die medewerkers doet Twitter in zijn toelichting geen uitspraken.

De nieuwigheid is voorlopig enkel door een kleine groep testers te gebruiken. In de loop van volgend jaar wordt de Contributors-optie voor iedereen beschikbaar. Hoeveel het gaat kosten, is niet bekend.

Volgend jaar moet het jaar worden waarin Twitter geld gaat verdienen. Het ziet er naar uit dat particulieren de dienst gratis kunnen blijven gebruiken en dat bedrijven moeten gaan betalen. In zekere zin lijkt dat op het Google-model: de zoekmachine is gratis, maar de reclameuitingen in de marge van de resultaten niet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond