Uitgevers agressief Europese affiliatemarkt op

De Duitse uitgever Axel Springer neemt samen met het Zwitserse PubliGroupe een meerderheidsbelang in het Britse affiliate netwerk Digital Window.
Met een joint venturen nemen de twee grote uitgevers het affiliate netwerk over om hun speelveld op het gebied van internetmarketing actief te vergroten. Digital Windows, een van de grotere netwerken in het Verenigd Koninkrijk, mag onder meer Dixons, Nike en Vodafone tot zijn klanten rekenen.
Het duo investeert in internetmarketing met de focus op Europa. Zo is het Duitse online performance marketingbedrijf Zanox ook in handen van de twee bedrijven. Met de nieuwe overname wordt de Britse markt aan het portfolio toegevoegd.
Hoeveel Axel Springer en PubliGroupe betalen voor het belang van 51 procent, wordt niet verteld. De 2 oprichters van het netwerk, Kevin Brown and Andrew Totten, houden een belang van 49,9 procent.
De verantwoordelijke antitrust-commissies moeten de overname nog goedkeuren.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond