Deel dit artikel
-

Unilever: “10 procent mediabudget naar online”

Unilever Nederland geeft dit jaar meer dan 10% van haar mediabudget uit aan online. Dat zegt Harry Dekker, media director bij Unilever. Bij driekwart van de merken speelt online inmiddels een meer of minder belangrijke rol, waarbij Axe als voortrekker gezien wordt.

Vorig jaar stelde Dekker tegenover Emerce dat in 2005 tussen de 6 en 9 procent van de mediabestedingen van Unilever Nederland naar online media zouden gaan. Die voorspelling is uitgekomen, zegt Dekker nu.

Voor 2006 verwacht Dekker een online aandeel in de mediabestedingen van meer dan 10%. Dat budget wordt onder andere uitgegeven aan contentintegratie, e-mailmarketing, online campagnes en streaming video. Site-bouw valt daar niet onder.

Behalve de toenemende bestedingen lijkt ook de toepassing van online in de breedte bij Unilever toe te nemen. Bij 75% van de merken speelt online nu een meer of minder belangrijke rol.

Axe wordt gezien als voortrekker. De recente Clickmore-campagne heeft bijvoorbeeld al 1 miljoen unieke bezoekers in een periode van veertien weken getrokken. "De doelgroep van Axe is een perfect fit voor digitale marketing," zegt Ivonne Boumeester, Media Innovatie Manager Unilever Nederland.

Maar ook een site als Lifeandcooking.nl is een succes, aldus Boumeester. De site bij het gelijknamige tv-programma telt dit seizoen al meer dan 1,2 miljoen unieke bezoekers en heeft 160.000 abonnees op de wekelijkse nieuwsbrief.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond