Deel dit artikel
-

UPC steggelt met Consumentenbond

De Consumentenbond meent dat er sprake is van oneerlijke handelspraktijken omdat UPC klanten niet informeert over het afknijpen van internetverkeer. De kabelaar op zijn beurt beweert dat er niet wordt afgeknepen.

De bond overweegt juridische stappen wanneer UPC niet tegemoet komt aan de eisen. Om dit te ontwijken moet UPC klanten duidelijk maken in hoeverre beloofde snelheden kunnen afwijken. Ook moet de kabelaar consumenten informeren dat de klant het abonnement mag opzeggen wanneer de geleverde dienst is gewijzigd.

De UPC reageert verbaasd. In augustus was er een test waarbij de instellingen ‘op enkele verkeerstypen’ wel zorgden voor een langzamere verbinding. Dit is inmiddels uitgeschakeld en er zou dus geen sprake meer zijn van afknijpen. Ook toen is er overleg gevoerd met de Consumentenbond.

De bond kreeg klachten van klanten over de verminderde snelheid van de internetverbinding, vooral bij het downloaden van muziek en films.

Deel dit bericht

2 Reacties

Bastiaan

Wat een rare, krampachtige reactie van UPC. Ze geven al een lange tijd toe dat ze Usenet / P2P verkeer op piekmomenten afknijpen. In Augustus hebben ze dat uitgebreid naar overdag en naar 30% van de maximale verbindingssnelheid. Ik meen dat ze dat nu inderdaad op 'sommige' momenten weer hebben teruggedraaid maar het feit blijft dat ze knijpen. Waarom eerst erkennen en nu de consumentenbond met veel mosterd na de maaltijd zich ermee gaat bemoeien dan ontkennen??

Bart

Waar is het UPC webcare team?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond