Deel dit artikel
-

V&D sluit zijn webwinkel (update)

V&D sluit tot nader order zijn webwinkel. De hele V&D Groep heeft vanochtend uitstel van betaling gekregen, inclusief La Place. De winkels blijven voorlopig open.

V&D meldt zelf dat de webwinkel dicht gaat. Wat er gebeurt met bestellingen die al gedaan zijn, is nog onbekend. ‘We hopen onze medewerkers, klanten en leveranciers zo snel mogelijk duidelijkheid te kunnen bieden over de toekomst van V&D en La Place, zegt topman John van den Ent in een verklaring.

De webwinkel, met flinke kortingen op feestjurken, schoenen, tassen en accessoires, was tot 10 uur nog gewoon bereikbaar, maar toont nu het persbericht. V&D had de website onlangs een volledig nieuwe look & feel gegeven, met een ‘enorme hoeveelheid functionaliteiten’ en een nieuw order management systeem van Demandware. De fulfillment was ondergebracht bij CB, de samenwerking met Docdata was beëindigd.

Een ‘aantal incidenten en onvoorziene omstandigheden’ hebben het bedrijf de nekslag gegeven. V&D noemt onder andere het warme weer, waaronder de ‘indian summer’ in november en december. ‘De aandeelhouder en financier van de groep bleek helaas niet langer bereid, om de liquiditeitsbehoefte af te dekken en de bestaande financiering te continueren. Op basis hiervan heeft de directie de conclusie moeten trekken, dat de onderneming niet meer aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen’, staat in de verklaring van de directie.

De filialen gaan vandaag later open. Bij sommige winkels hangen briefjes dat retourneren of ruilen niet mogelijk is en dat cadeaukaarten niet worden geaccepteerd.

Kees van de Meent en Hanneke De Coninck Smolders zijn aangesteld als bewindvoerders.

Deel dit bericht

19 Reacties

Nils

Triest!

Webshop is overigens momenteel niet bereikbaar, je komt uit op het persbericht. Ook staat er dat aanbetaalde artikelen voorlopig niet komen en retourneren voorlopig niet mogelijk is (ook niet via de winkels, arme medewerkers van de service balies…)

fairy

Daar gaat waarschijnlijk mijn kerstkleding en geld. De bestelling zou vandaag binnen komen.

Anja

Ik heb al 2 maanden geleden een bestelling geplaatst die (met levertijd 1 dag) die nooit geleverd is. Klantenservice reageert nergens op.. Ik zou er niet op rekenen dat je het ooit binnen krijgt.

Fairy

Dat klinkt niet best. Vervelend dat ik waarschijnlijk alles kwijt ben. Voor mij was het geen klein bedrag.

mandy

Nou ik hoop dat ik gewoon mijn spullen krijg! Jeetje zeg

Mar

Ok, waar kun je een formulier invullen wat over aankopen op de webshop gaat? Ik zie alleen een formulier aanbetaling voor meubelen en gordijnen.

Ik ben een alleenstaande moeder die het niet breed heeft en net allemaal kleertjes voor mn dochtertje gekocht en betaald, nadat v&d al uitstel van betaling had aangevraagd en DAT
vind ik vies!!!

Janneke

Consumenten hebben in totaal nog voor 9,5 miljoen euro aan cadeaukaarten van de V&D in bezit.

http://www.nu.nl/geldzaken/4188251/consumenten-hebben-95-miljoen-euro-vd-bonnen.html

Chan

Gister klantenservice gebeld over mijn bestelling( wat ook voor kerst was) klarna.n gekozen en had ook al gelijk een factuur..mij werd verteld nog niks te betalen omdat vd nog bezig is en ze ook nog niet weten hoe en of wat..Maar mijn bestelling zou in de magazijn zitten om met de post mee te gaan..Dus als ik maandag (wat al te laat is) nog niks binnen had..weer moet bellen..Als vd echt gaat sluiten zogezegd dan zouden ze mensen met klarna factuur het ook melden zodat je niet straks geld issues krijg van iets wat je nooit heb ontvangen.. Ik hoop nogsteeds dat ik het vandaag binnen ga krijgen want er stond vermeld 1 dag..maargoed gelukkig heb ik nog niet betaald..Maar ik ben nog bang en aan het kijken tot ik officieel bericht krijg ook van klarna dat het is geannuleerd..

fairy

Is er al iemand die spullen heeft ontvangen na zijn online aankopen?
Chan hoe kan jij nog klantenservice gesproken hebben? bij mij lag deze telefoonlijn er al gelijk uit.

Jeanpaul

Op de dag dat de webshop offline ging nog een bestelling gedaan. Zou twee dagen later geleverd worden. Tot op heden nog niets ontvangen en wat ik het ergste vind is dat ik ook totaal niets van vd gehoord heb. Je wordt dus totaal niet op de hoogte gehouden van je bestelling. Weg kerstkado van mijn werk.

Wendy

Wat een toestand. Ten eerste voor de medewerkers die waarschijnlijk hun baan kwijtraken, maar ook alle mensen die een bestelling hebben geplaatst. Ik heb op de dag dat het bericht op de site kwam nog een bestelling via de website geplaatst en hier zelfs nog over gebeld. Twee uur later lag de site er uit. Nu kun je op geen enkele manier contact krijgen. Echt schandalig. De winkels zijn nog open, de spullen nog te koop, het geld betaald en geen spullen. En geen enkele wijze van communicatie. Slechte zaak!!

heflaten@caiway.nl

Ik ben zo teleurgesteld over de manier waarop je word behandeld bij v&d je kon gewoon nog een bestelling doorgeven online wat voor de kerst geleverd zou worden.
maar geen levering, hen gebeld er was mij verteld dat het niet binnen zou komen, dat ik binnen 1 week mijn geld zou terug krijgen, maar nee hoor, het gaat om een bedrag van 122,99.
Ik wil mijn geld terug, je word van het kastje naar de muur gestuurd als je de klantenservice belt

Andre

Misschien kunnen we is kijken hoe we ons geld terug krijgen?
Want ik ben geen sinterklaas, denk dat er heel veel geld is binnen gekomen en dat geld is van ons.

Hoe kunnen we ons geld terug ontvangen? Waar ze geen recht op hebben, als je niets meer levert.
Bij mij gaat het om een bedrag van €95.60 en ook ik leef van een uitkering en het geld groeit niet uit de grond. Ik zie graag een oplossing!!!

E

Ook een bestelling gedaan op 23 dec. In de winkel werd gezegd dat bestellingen via de webshop geleverd zouden worden….
Denk niet dat dit nog gaat gebeuren:(
Schandalige gang van zaken, diefstal zelfs. Op de dag dat uitstel van betaling is aangevraagd alle betalingen nog innen.
Ik ben wel benieuwd of en hoe hier nog iets asn te doen is

Mar

Ok, wat ik begrepen heb is dat de voorraden van de webshop naar de winkels gaan.
Bizar dat onze spullen dus weer verkocht worden!
Schijnt ook gewoon te mogen.
Het bedrijf mag nl niet vertellen dat het slecht gaat, want daardoor saboteren zij zichzelf doordat de consument dan niks meer aanschaft.
MAARRRRRR en hier denk ik dat we wel wat mee kunnen, ze mogen NIET overhalen om MEER te kopen (strafbaar) en dat is nu juist wel het geval geweest met de kerst kortingscodes, waardoor ze mij in ieder geval voor meer lieten bestellen, want hoe meer je kocht, hoe groter de zgn korting!!!!

Ik zou graag de optie van een collectief van aan kopers van de webshop starten!
Vind het echt een principe kwestie!
Wat zijn de mogelijkheden?
Iemand?

Mas

Ook ik heb 22-12 nog een bestelling gedaan en betaald wat de 23e geleverd zou worden. Tot op heden niets ontvangen. Al 2x het klachten formulier ingevuld maar daar geen enkele reactie op ontvangen! Ik wil gewoon mijn betaalde goederen hebben!!

Yuk

Heb ook 22-12 een bestelling gedaan en niets ontvangen. Redelijk wat klachtenformulieren ingevuld, maar geen resultaat.
Ik hou me aanbevolen voor een collectief van gedupeerden, o.i.d.

Seb

Aan allen die niks hebben ontvangen maar wel betaald. Merendeel van de V&D vestigingen zijn gewoon open, daar langs gaan en je product halen en zonder te betalen vertrekken.

Neem wel een bevestiging van je order + betaalbewijs mee. Dan is het geen diefstal.

Dpr

21 december webshop bestelling gedaan.. Dit is werkelijk belachelijk.. Alleenstaande werkende moeder geen geld voor kleren voor 2 kinderen.. Ook geen tijd om te gaan shoppen. Heb me rekeningen niet betaald zodat kinderen met warme kleren naar school kunnen.. Geld betaald en geen warme kleren.. Je hart breekt om ze zo te zien bibberen in de kou.. Juffrouw vraagt of ze niet wat warmer kunnen aankleden.. Machteloos.. En super kwaad.. Geef mijn bestelde en betaalde kleding aub of op z’n minst het geld zodat ik ergens anders kleren kan kopen voor me kinderen.. Zo ga je niet met je klanten om..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond