Deel dit artikel
-

Veepee kampt met tekort aan productoverschotten

Flashsalespecialist Veepee kampt met een tekort aan productoverschotten, waardoor het e-commercebedrijf zijn bedrijfsmodel moet aanpassen. Dat blijkt uit een portret van oprichter Jacques-Antoine Granjon in De Tijd.

Het Franse bedrijf legde zich aanvankelijk uitsluitend toe op de online verkoop van kledingoverschotten, later kwamen daar andere producten bij waaronder elektronica en wijnen. Na een reeks van overnames, waaronder Vente-Exclusive in België, is de onderneming nu actief in acht landen.

In 2020 realiseerde het bedrijf nog een omzet van 3,8 miljard euro, vooral als gevolg van winkelsluitingen, waardoor het bedrijf makkelijk aan overschotten kon komen.

Door de wereldwijde transport- en grondstoffencrisis is het voor Veepee nu echter veel moeilijker om overschotten op te kopen. De overblijvende voorraden gaan naar stenen winkels, die weer open zijn.

Veepee wil zich daarom nu ook gaan richten op de verkoop van alledaagse producten zoals droge voeding, drank, verzorgingsproducten en zelfs reizen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond