Deel dit artikel
-

Vente Privée in mobiele marketingtechnologie

De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.

Meer specifiek gaat het hier om mobiele programmatic. Door de investering krijgt Vente Privée beschikking over een eigen datamanagementplatform (DMP). Dat kan in de marketingpraktijk van een organisatie een enorme efficiencyslag teweeg brengen. Althans, áls de organisatie ermee kan omgaan.

Een DMP brengt data uit eerste en derde hand bij elkaar, bijvoorbeeld: CRM-gegevens, cookieprofielen en weersvoorspellingen, en kiest per doelgroep het communicatiekanaal dat het best bij de context van de boodschap past. Koren op de molen van b2c-partijen met grote klantbestanden, onder de voorwaarde dat ze het goed inzetten en een datastrategie hanteren.

Vente Privée kan zo’n systeem inzetten om zelf reclame te bedrijven op kanalen van derden, maar ook om merken te laten adverteren op zijn Europese sites. Immers, het bedrijf heeft dagelijks 4,5 miljoen unieke bezoekers met een koopintentie in het modesegment. Waardevolle data voor modemakers.

In een toelichting op de investering in Adotmob zegt Vente Privée-baas Jacques-Antoine Granjon dat hij zijn klanten beter zal kunnen bedienen met verrassende, passende aanbiedingen.

De technologie van Adotmob stelt hem in staat dat te doen in het mobiele domein. Een noodzaak voor Vente Privée omdat 82 procent van het siteverkeer binnenkomt via mobiele dragers als telefoons en tablets.

Foto: Le Web (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond