Deel dit artikel
-

Verenigingsleden hebben weinig met sociale media

Leden van verenigingen communiceren het liefst via traditionele communicatiemiddelen waarover zij zelf de controle kunnen uitoefenen. Bij zowel vragen als klachten zijn e-mail en telefonisch contact het meest populair. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners onder 525 leden van werkgerelateerde ledenorganisaties, belangenverenigingen en ledenorganisaties met een cultuurinslag. 

59 procent van de leden spreekt de voorkeur uit om een vraag per e-mail te stellen, 26 procent doet dit liever telefonisch, zo blijkt uit het onderzoek. Als het gaat om een klacht communiceert 53 procent het liefst per e-mail, gevolgd door 31 procent die dit liever telefonisch doet.

Het gebruik van sociale media in de communicatie met een vereniging vormt een ondergeschikte rol ten opzichte van de andere communicatiemiddelen. Zowel bij vragen als bij klachten prefereert slechts twee procent van de leden contact via sociale media.

De voorkeur voor dit communicatiemiddel ligt het hoogst bij de leeftijdscategorie 18 tot 29 jaar (zes procent). Van de 60-plussers heeft niemand een voorkeur voor sociale media.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond