Customer Service

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Customer Service

Online retail 2018: ‘Dáár verkopen waar de klant wil’

Een recordomzet van 22,5 miljard euro en een continue groei van het aantal online shoppers en webwinkels neemt de concurrentie in de retail toe. Ondanks alle positieve verwachtingen zal 2018 een uitdagend jaar worden, waarin online platforms een onmisbare rol gaan spelen. Online retailers blijven in tweestrijd: hoe haal ik dagelijks voldoende omzet en focus ik tegelijkertijd op langetermijngroei? Vier Nederlandse online marketing experts geven hun advies voor 2018.


Gebruiksvriendelijk of niet: de paradox van de login

Door de rijkheid van ons digitale leven gebruiken we steeds meer diensten waarvoor we een login nodig hebben. De rol van de login neemt toe, terwijl aan de bruikbaarheid ervan getwijfeld kan worden. De klassieke login – gebruikersnaam/wachtwoord – vergt namelijk veel van de gebruiker. Tijd voor een alternatief!


KLM chat via Facebook Messenger in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika

Facebook Messengergebruikers op KLM.com in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika kunnen voortaan via Messenger customer chat vragen stellen aan een KLM-medewerker. De klant wordt op deze manier geholpen bij onder meer het boeken van tickets, het aanpassen van boekingen en bij vragen over bagage.


Infographic: de opmars van spraakhulpjes

Volgens Accenture Digital raken consumenten langzamerhand vertrouwd met spraakhulpjes als Siri en Cortana. Vooral millennials maken er gebruik van, al is er twijfel over de inzet van kunstmatige intelligentie. Voor merken wordt het volgens deze infographic van AdWeek nog een flinke uitdaging om op deze wijze met klanten in aanraking te komen, al zouden deze digitale butlers consumenten kunnen helpen met het navigeren in winkels.


Meer artikelen in Customer Service

Channel Customer Service

In dit topic vind je achtergrondartikelen, best practices, cases en interviews over alle activiteiten die tot doel hebben om bij te dragen aan een positieve reputatie bij de klant. Experts delen hier hun kennis om op klantgerichte wijze om te gaan met klachten, vragen, informatieverstrekking, aannemen van storingen, orders, reserveringen, etcetera. Zelf bijdragen aan dit Topic ? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels