Customer Service

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Customer Service

Waarom werkt niet iedere overheid digitaal?

De omgeving waar digitalisering het traagst lijkt te gaan is de overheid, vele goede voornemens ten spijt. Ondanks de evidente voordelen – met name een snellere dienstverlening aan inwoners en efficiëntere interne processen – werkt nog lang niet elke gemeente digitaal, terwijl er legio mooie voorbeelden zijn. Wat gaat daar mis? 


Waarom spraakgestuurde apparaten je customer journey transformeren

De opkomst van 5G, AI en machine learning, de Internet of Things en VR/AR/MR stellen merken in staat hun doelgroep op nieuwe manieren te bereiken, maar elke innovatie brengt ook zijn eigen uitdagingen mee. Technologie beïnvloedt organisaties disruptief, en dit heeft invloed op alle aspecten van een merk. Wat is een kans, en wat is een bedreiging?


Hoe Bever de beste omnichannel-retailer van Europa werd

Welke retailer biedt de beste omnichannel customer experience? In opdracht van Google voerde Practicology afgelopen februari websitebeoordelingen uit op mobiele apparaten, deed serviceaanvragen, creëerde accounts, schreef zich in voor nieuwsbrieven en aanbiedingen, en legde ook fysieke winkelbezoeken af bij 145 retailers in zeven Europese landen. Buitensportwinkel Bever behaalde de hoogste score met een totaal van 68 procent.


Realisme over chatbots doet intrede na successen en teleurstellingen

Na de explosieve groei van aandacht, volgen de kritische vragen. Dragen chatbots daadwerkelijk bij aan de ‘engagement’, de betrokkenheid van gebruikers en klanten? Zorgen ze voor minder vragen die de telefonische helpdesk krijgt voorgeschoteld? Of is een bot in staat het aantal verkopen op te krikken?


Hoe je de klant- en medewerkerservaring verbindt voor de optimale customer journey

Financiële instellingen investeren veel geld in het digitaliseren en innoveren van klantcontact om de klantervaring te optimaliseren. Daarbij richten ze zich op de processen en wordt de medewerkerservaring vaak vergeten. Terwijl het juist de verbinding is tussen de klantervaring (customer experience) en medewerkerservaring (employee experience) die het verschil maakt. Met de juiste hulpmiddelen zijn medewerkers in staat om een klantreis onvergetelijk te maken.


KLM: ‘Bij helft van online antwoorden kunstmatige intelligentie betrokken’

In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”


Meer artikelen in Customer Service

Channel Customer Service

In dit topic vind je achtergrondartikelen, best practices, cases en interviews over alle activiteiten die tot doel hebben om bij te dragen aan een positieve reputatie bij de klant. Experts delen hier hun kennis om op klantgerichte wijze om te gaan met klachten, vragen, informatieverstrekking, aannemen van storingen, orders, reserveringen, etcetera. Zelf bijdragen aan dit Topic ? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels