Deel dit artikel
-

Vergelijk.nl gaat actuelere prijzen tonen

Vergelijk.nl gaat vanaf deze week ieder uur de prijzen van webwinkels ophalen voor vertoning op zijn site. Vanaf medio 2016 kan het publiek de vergelijker weer in tv-reclames zien, klinkt de inschatting.

Tot vorige week haalde Vergelijk.nl de productfeeds van de aangesloten webwinkels een keer per dag op. Nu wordt dat een keer per uur. “Met name omdat de grote ketens heel actief spelen met de prijs om zich ten opzichte van de concurrentie te positioneren.”

De P van prijs begint naast de P van promotie een steeds dynamischer onderdeel in de marketingmix te worden.

“De consument moet bij ons de prijs zien die ook op de site van de winkels staat”, licht manager B2B Patrick Coopmans van Vergelijk.nl toe.

Vergelijk kreeg begin dit jaar een nieuwe site, voegde daarna informatie over offline winkels toe aan zijn site en actualiseert nu de prijsinformatie op de site.

“We willen omnichannel de beste vergelijker zijn. Dat leidt ertoe dat we twee thema’s, fashion en elektronica, eruit gaan lichten. Die brengen we naar een nog klantvriendelijker niveau.”

Dit jaar lag de nadruk op de bouwwerkzaamheden aan de site, stevige nieuwe fundamenten leggen. Volgend jaar is weer ruimte voor tv-reclame, naar verwachting halverwege 2016, om het aandeel direct verkeer uit te bouwden.”

Foto: James Collins (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond