Vice: ‘Verander mee met je publiek’

De Brit verklaart het succes van Vice heel eenvoudig. De afgelopen jaren staan in het teken van grote, wereldveranderde events als klimaatverandering en oorlog tegen terrorisme. Aan de andere kant staat de liberalisering van de mediakanalen. Iedereen kan publiceren. “Jongeren voelen zich niet vertegenwoordigd door de traditionele media. Wij doen dat wel, als enige, en vertellen echte, rauwe verhalen.”
Vanuit commerciële optiek ziet hij Vice ook als een ‘verbinder’. “Niet iedereen kan een verhaal vertellen. Wij helpen merken niet om reclame te zenden, maar om met communicatie merkwaarden uit te wisselen.”
Als voorbeeld geeft hij een campagne voor schoenmaker Converse. Met het merk maakt hij geen reclameboodschappen voor hippe schoenen. “De generatie Y heeft een aangeboren bullshitdetector. Daar kom je dus niet meer weg. We maken een documentaire over muziekcultuur. Ongeacht de scene, alle creators hebben wel op Converses gelopen. Voor Doc Martens zou dat een productie zijn over rebellie en verzet.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond