Video-app vooral populair onder mannen
Video-apps lijkt een mannending. Nederlandse mannen installeren veel vaker video-applicaties op hun smartphones dan dat vrouwen dat doen, zegt Telecompaper in zijn Dutch Apps Market report.
Zo is YouTube als meest populaire video-app door 55 procent van de Nederlandse mannen op hun smartphone geinstalleerd, tegen 46 procent van de vrouwen met een smartphone.
Een uitzondering vormt de video-app van RTL XL. De app staat vaker op smartphones van vrouwen.
De top 3 van video-apps op smartphones in Nederland bestaat uit YouTube, Netflix en NPO. Alle drie deze apps zijn vaker geïnstalleerd door mannen dan door vrouwen. Mannen hebben de Horizon Go-app van kabelaanbieder Ziggo op de derde plaats staan; vrouwen geven de voorkeur aan de RTL XL-app.
Ook eKranten-apps zijn populairder onder mannen dan onder vrouwen. De kranten-apps zijn minder populair onder tieners, met een penetratie van slechts 13 procent, en weer bovengemiddeld populair onder de leeftijdsgroep van 30-64 jaar. Kranten-apps worden gemiddeld 22 dagen van elke maand gebruikt.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond