Vier miljard groeigeld voor ‘Chinese Uber’ Didi

De Chinese variant van taxidienst Uber Didi Chuxing heeft vier miljard dollar opgehaald bij investeerders en wil het geld gebruiken voor internationale expansie.

Het geld wordt ook gebruikt om de technologie onder het bedrijf door te ontwikkelen. Daarbij is veel aandacht voor machine learning.

Welke partijen deelnemen aan deze ronde is niet officieel bekendgemaakt, maar Techcrunch meent te weten dat het om nationale en internationale instanties gaat. Onder hen: Softbank en het staatsfonds van Abu Dhabi Mubadala Capital.

Investeerders stappen in deze ronde in bij een bedrijfswaardering van 56 miljard dollar, tien procent meer dan afgelopen voorjaar.

De dienst Didi is eigenlijk alleen in China actief, niet op buitenlandse markten onder eigen naam zoals Uber dat doet. Het bedrijf Didi daarentegen is als investeerder daarentegen wel een internationale speler. Het heeft belangen in bedrijven in Amerika (Lyft), Zuid-Amerika, Europa (Taxify (steden)), het Midden-Oosten (Careem), India (Ola) en Zuid-Oost Azië (Grab).

Foto: Théo Paul (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug