Deel dit artikel
-

Een op de vijf Nederlanders met een smartphone heeft Tikkie-app

Steeds meer Nederlanders hebben de betaalapp Tikkie op hun smartphone staan, zo blijkt uit het Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2019. In het tweede kwartaal had één op de vijf Nederlanders met een smartphone de Tikkie-app, dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar, toen Tikkie een installed-base van 11 procent kende.

De Tikkie-app is populairder dan ABN Amro Mobiel Bankieren-app. Tikkie is een betaaldienst van ABN Amro die beschikbaar is voor klanten van alle Nederlandse banken.

Het gebruik van de Tikkie-app is onder dertigers het afgelopen jaar het hardste gestegen, van 13 procent in het tweede kwartaal van 2018 naar 30 procent afgelopen tweede kwartaal. Eerder groeide Tikkie al hard onder jongeren en twintigers. Onder twintigers kent Tikkie nog steeds de hoogste installed base. Bijna één op de drie Nederlanders tussen de 20 en 30 jaar heeft Tikkie op de smartphone staan. Ook onder 50-plussers is de installed base van de Tikkie-app afgelopen jaar meer dan verdubbeld naar 13 procent.

De kwaliteit van de Tikkie-app wordt goed beoordeeld. Tikkie heeft een zogenaamde App Promoter Socre (APS) van 33, iets lager dan de APS van de mobiel bankieren apps van ING (43), ABN Amro (36) en Rabobank (34).

De mobiel bankieren-apps van de drie Nederlandse grootbanken ING, Rabobank en ABN Amro kenden aan het eind van het tweede kwartaal een installed base van respectievelijk 40, 28 en 19 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond