Deel dit artikel
-

Vijf procent van Nederlandse voetbal leunt op inkomsten van gokbedrijven

Vijf procent van het Nederlandse voetbal leunt op shirtsponsoring door online gokbedrijven. Dat heeft Voetbal International berekend.

TOTO was de eerste die meerdere contracten afsloot met clubs uit de Eredivisie. Grote clubs als Feyenoord en PSV speelden sinds het seizoen 2021/2022 met het logo van TOTO.

BetCity zocht de samenwerking met de Arnhemse club Vitesse. Later volgden ook sponsordeals met FC Eindhoven en FC Volendam. Kansino staat op het shirt bij AZ, terwijl Almere City, FC Emmen, FC Volendam, Excelsior, Go Ahead Eagles, en NEC Nijmegen hun naam verbonden aan GGPoker.

Alle sponsordeals samen zijn goed voor 20 tot 30 miljoen euro, waarbij een shirtovereenkomst tussen Ajax en Unibet al snel 2 miljoen euro oplevert.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond