Deel dit artikel
-

Vinted grootste digitale tv-adverteerder in 2020

Vinted, een app om kleding te kopen en verkopen, was in 2020 het internetbedrijf dat het meeste budget uitgaf aan tv-reclame.

Het bedrijf van CEO Thomas Plantenga gaf 35,5 miljoen euro uit bij Nederlandse tv-zenders om naamsbekendheid op te bouwen. Dat was twee keer meer dan het jaar ervoor. Toen ging er 18,8 miljoen naar tv-commercials.

Dit komt naar voren in het TV Jaarrapport 2020 van Screenforce.

De tweede en enige andere big spender uit het digitale domein is bol.com. Het online warenhuis gaf afgelopen jaar 27,6 miljoen euro uit aan tv-reclame, vijftien miljoen meer dan in 2019.

Opgeteld gaven alle adverteerders bij elkaar voor 753 miljoen euro uit aan reclamezendtijd bij NPO, RTL Nederland en Talpa Network. Dat is een daling van 9,1 procent in vergelijking met 2019. De daling heeft vooral in het tweede kwartaal plaatsgevonden.

De tv-bestedingen groeiden in de tweede helft van het jaar met 3,4 procent, waar de eerste helft van het jaar nog daalde met 22,8 procent.

Foto: iriakos (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond