Deel dit artikel
-

Virtuele accelerator naar Nederland

De gloednieuwe accelerator nReduce krijgt een Nederlandse vestiging, die zal worden geleid door performancer marketeer Paul Eikelenboom van Hollandsnieuwe.nl en Frisidee.nl

Eikelenboom gaat ook de Londense vestiging leiden. Volgens hem hebben in ruim een week 250 Nederlandse startups zich aangemeld voor het programma. Die komen straks eens in de week bij elkaar in een Regus-kantoor in Amsterdam.

NReduce is een initiatief van Jacques Crocker, Ash Bhoopathy en Rich Lengsavath van startup Lizi. Zij werden afgewezen door incubator Y Combinator en besloten hun eigen startupversneller te beginnen. Aanvankelijk zou de naam N Combinator worden, maar dat werd ontraden.

NReduce omvat een twaalf weken durende sessie waarin startups wekelijks hun vorderingen moeten toelichten.  Het is ‘do or die’. De begeleiding geschiedt grotendeels online. In San Francisco, New York, Amsterdam en Berlijn worden wel wekelijkse ontmoetingen georganiseerd, zoals dat trouwens ook bij Y Combinator gebeurt.

Vooraf worden niet al te veel eisen gesteld, wel moeten bedrijven aantonen dat zij ontwikkelaars aan boord hebben.

Formeel gaat de accelerator op 5 juni van start.

 

Deel dit bericht

5 Reacties

Tim de Vrind

Succes Paul!

Wil

Hollandsnieuwe is een typisch voorbeeld van hoe je nou net niet een budget merk start onder de paraplu van Vodafone. De klachten zijn legio en de kwaliteit is beroerd. Als zij al hun propositie niet waar maken waarom zou dan het paraplumerk Vodafone dat dan doen? Dit is een typisch gevolg van iemand die nog geen 2 jaar op een functie zit en dan alweer met andere dingen bezig gaat en zijn opvolger straks opzadelt met de rokende puinhopen. Dus waarom zou ik vertrouwen hebben in korte termijn performancer Paul? Ik begrijp dat veel mensen de hit and run strategie aanhangen maar ik geloof meer in PPP (People Planet Profit)

Paul Eikelenboom

Dit zijn krachtige uitspraken op de vroege morgen:) voor de duidelijkheid, hn is een van mijn opdrachtgevers mbt het optimaliseren van online marketing. Mocht je klachten hebben dan kan ik je graag in contact brengen met de verantwoordelijken van hn. Je kan me bereiken via linkedin.

Wil

Bedankt voor je snelle reactie Paul. Het Webcareteam van HN doet dat ook op het Tros Radar forum maar het gaat natuurlijk om de follow up. En aangezien ik (en velen met mij) nog 2 jaar vastzit aan HN komen de gevolgen (churn) pas over 2 jaar aan het licht. Als marketeer kun je je niet onttrekken aan wat de organisatie met je klant doet. Ik begrijp wel dat je daar soms weinig in te brengen hebt maar het is een kwestie van geloven in PPP of niet. Dus kies je opdrachtgever en onderhandel zo dat je niet langer hoeft te zeggen dat je ook maar een radartje in het geheel bent.

Karel Kolb

Benieuwd naar de deelnemers en hoe het met ze afloopt Paul, keep us posted.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond