Deel dit artikel
-

De virtuele doorstart van V&D bij Emerce Retail

In september vorig jaar werd de Nederlandse retail verrast door plannen van investeerder Roland Kahn, oud HEMA topman Ronald van Zetten en Alexander van Slooten (wehkamp) om V&D nieuw leven gingen in te blazen. Virtueel wel te verstaan. En dat terwijl de trend tegenwoordig Bricks & Clicks is. Van Slooten legt op Emerce Retail, 14 maart in ’t Spant in Bussum, uit hoever te zijn gevorderd.

Het zijn niet de enige klinkende namen op Emerce Retail. Erotiekketen Christine le Duc legt uit waarom ze kiest voor een omnichannelstrategie. Het Nederlandse bedrijf maakt gebruik van een veelheid aan kanalen.

Albert Heijn en bol.com gaan het hebben over winkelen met je stem: het lijkt soms nog ver weg, maar is dichterbij dan je denkt. Als pioniers in de wereld van voice zijn Albert Heijn en Bol.com vanaf het begin beschikbaar via de Nederlandse Google Assistent en Google Home. Wat hebben ze tot dusver geleerd?

Amazon richt zich vanuit Duitsland al enige tijd op de Nederlandse markt, maar dat is misschien een generale repetitie voor de echte Nederlandse introductie. Wat betekent de komst van Amazon in het Nederlandse retaillandschap? Hoe bereid je je voor op de komst en op welke manier kan je meeliften met het succes van Amazon. Tim van der Bilt, ooit betrokken bij AOL, heeft er zo zijn ideeen over.

We gaan het ook hebben over de toekomst van retail: chatbots, kunstmatige intelligentie en neuromarketing. Met onder meer Alexander Wijninga van Watermelon en Evert Semeijn van Neurofied.

Een casepresentatie van Datatrics leert ons hoe een conversieboost gerealiseerd is bij Dille & Kamille dankzij personalisatie. De filosofie van Dille & Kamille is al sinds het begin gericht op de menselijke maat. Dat brengt bijzondere uitdagingen met zich mee zoals (bijna) geen reclame.

Ook dit jaar vindt Emerce Retail plaats in ’t Spant in Bussum, en wel op 14 maart. Tickets hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond