Deel dit artikel
-

Visueel zoeken bij easyJet: conversie van 5,3 procent

2019 wordt het jaar waarin consumenten visueel zoeken toepassen op reizen. Deze voorspelling doet Travelport in het rapport Mobile Travel Trends 2019.

Verschillende partijen maken het al mogelijk om een foto te uploaden van bijvoorbeeld een paar schoenen dat je mooi vindt en komen dan met verkoopinformatie over dat specifieke item of gelijksoortige alternatieven. Onder andere Google, Pinterest en eBay houden zich hiermee bezig. Dit slaat vooral bij jongere generaties aan: 62 procent van generatie Z en millennials geeft aan het liefst op deze manier te zoeken.

In travel is easyJet hierop ingesprongen met de Look&Book-functie in de Engelstalige iOS-app, vertelt Dan Young, Head of Digital Experience bij de luchtvaartmaatschappij in het rapport. Hieraan liggen twee trends ten grondslag, aldus Young. Ten eerste stelt Instagram dat 43 procent van de 19- tot 28-jarigen hun reis mobiel boeken. Ten tweede haalt 28 procent van de consumenten reisinspiratie uit Facebook en Instagram. EasyJet wilde de link leggen tussen het moment waarop iemand een foto ziet van een voor hem of haar aantrekkelijke bestemming en het daadwerkelijke boeken van de reis. De oplossing zit hem volgens Young in visueel zoeken.

Gebruikers van de easyJet-app kunnen een Instagram-screenshot uploaden, waarna de app de locatie en de dichtstbijzijnde luchthavens bepaalt en suggesties geeft voor vluchten. Zonder context, trefwoorden of andere additionele informatie kan de gebruiker puur op basis van een foto een vliegticket boeken.

Met resultaat: sinds de livegang van Look&Book in oktober zijn er tienduizend foto’s gematcht met een conversieratio van 5,3 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond