Deel dit artikel
-

Vivendi neemt radioplatform Radionomy over

De Franse mediagigant Vivendi neemt, naar verluidt voor tientallen miljoenen euro’s, een meerderheidsbelang in Radionomy, het internationale platform voor internetradio.

Via Radionomy kan een ieder zijn eigen radiostation beginnen. Dat zijn er nu zo’n 50.000, waarvan een deel ook via iTunes is te beluisteren. Radionomy verdient hoofdzakelijk aan reclame.

Het Brusselse bedrijf werd vooral bekend doordat het de legendarische mediaspeler Winamp overnam en al eerder was het Amerikaanse advertentiebedrijf Targetspot ingelijfd. Ook SHOUTcast is onderdeel van de groep.

Vivendi, het bedrijf achter de platenmaatschappij Universal Music en de betaalzender Canal+, krijgt een belang van 64 procent in Radionomy.

Een van de verkopende partijen is het Nederlandse Peak Capital. Eerder dit jaar verkocht Peak Capital al haar andere Peak Capital I investering IENS aan het beursgenoteerde TripAdvisor.

Daartoe neemt het de participatie van het Nederlandse investeringsfonds Peak Capital I over. Peak Capital is sinds 2008 één van eerste investeerders in Radionomy. Naast Peak Capital zijn ook MusicMatic en de venture capitalfondsen Bain Capital en Union Square aandeelhouders van Radionomy. Oprichter Alexandre Saboundjian blijft ook minderheidsaandeelhouder.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond