Omzet Vivendi naar 4,8 miljard euro in eerste jaarhelft

Mediabedrijf Vivendi realiseerde in de eerste zes maanden van het jaar een omzet van 4,8 miljard euro, bijna 11 procent meer dan een jaar geleden. Het handelsresultaat kwam ook flink hoger uit, op 412 miljoen.
Canal Plus, eigenaar van onder meer Canal Digitaal, realiseerde een omzet van 2,8 miljard euro in de eerste zes maanden. Het aantal abonnees op de Franse thuismarkt bleef stijgen (pdf).
Reclamegroep Havas sloot het tweede kwartaal ad met 642 miljoen euro omzet, maar de organische groei viel wat tegen. In de eerste helft van 2022 kwam de omzet uit op 1,2 miljard.
Een deel van de omzetgroei kwam door acquisities als Tinkle (Spaje en Portugal), Inviqa (VS en Duitsland), Search Laboratory (VK en Vs), Frontier Australia en Front Networks (China)
Dochterbedrijf Universal Music Group, die een aparte notering heeft, boekte in het afgelopen kwartaal een sterke omzetgroei De omzet van 2,5 miljard euro overtrof de consensus van 2,4 miljard euro.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond