Deel dit artikel
-

Vliegwinkel koopt concurrent Cheaptickets

BCD, het moederbedrijf achter onder meer Vliegwinkel en Vayama, heeft concurrent Cheaptickets overgenomen. In wat een fusie wordt genoemd, ontstaat nu een grote internationale internetreisaanbieder, waaronder Vliegwinkel, Flugladen, BudgetAir, Vayama en Cheaptickets vallen.

Dat meldt reisvakblad Reisrevue. Er zou een speler ontstaan met een omzet van 750 miljoen dollar per jaar. De nieuwe reisorganisatie zal actief zijn in 15 landen, met rond de 350 werknemers. Financiële details zijn niet bekend.

In Nederland en Duitsland zijn waren Cheaptickets en Vliegwinkel voorheen concurrerende merken. Vayama richt zich sinds vier jaar op de markt in de Verenigde Staten. De fusie zou de positie op de internationale markten moeten verstevigen.

Op termijn staat een uitbreiding te wachten naar andere landen in Europa en Azië. Nadere details zijn niet bekend. Bij zowel Cheaptickets als BCD, was men niet direct bereikbaar voor commentaar. Volgens Reisrevue wordt Cheaptickets, dat onlangs nog van start ging in België, ook in Frankrijk gelanceerd. Vayama lanceerde recent nog een versie van de site voor Canada, het Verenigd Koninkrijk, Thailand, Hongkong en Singapore.

ING Corporate Investments is de nieuwe investeerder van het online reisbureau, zo luidt het persbericht. Het huidige management van Cheaptickets blijft in dezelfde functie aangesteld.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) becijferde eerder dat er rond de zes miljoen Nederlanders winkelen op internet. Van hen boekt 60 procent online een reis, vliegticket of vakantiepakket. Oftewel 3,6 miljoen Nederlanders. Reizen vormt dan ook veruit het grootste segment in de thuiswinkelmarkt; in 2009 is de markt met 16 procent gestegen naar 2,3 miljard euro.

Dat geld komt terecht in een versplinterde markt. Nederlandse reizigers (in spe) oriënteren zich op 150 verschillende websites, zo bleek uit een onderzoek van uitgeverij Sanoma onder 3.500 bezoekers van Vakantie.nl. Ze boeken gemiddeld 71 procent van hun vakanties online, 21 procent gaat naar een reisbureau, en 4 procent boekt telefonisch. D-Reizen, Sunweb en Neckermann worden het meest genoemd.

Deel dit bericht

1 Reactie

Ticketdumpstore.info

Ja en het 1e dat deze overname gigant doet is het frustreren van de cheaptickets affliates.
men legt de affliate zoveel beperkingen op dat deze vanzelf af zal haken.
In mijn geval heb ik al 2 jaar, als affliate cheaptickets als affliate site op mijn site staan, nooit problemen maar plotseling is de tot nu toe gebruikte url, gegeven door de linkgenerator van tradetracker, illegaal.
Deeplinken mag maar het scrapen van hun site om de url te genereren voor deeplinking mag niet.
Alles onder het mom dat hun auto klik systeem dan reageert.
Tsja, die zal altijd genererne op het moment dat iemand even naar de kostprijs zoekt van een evwentueel te boeken vliegticket.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond