Deel dit artikel
-

Vodafone factureert browsen per minuut

Vodafone is de eerste aanbieder van mobiele telefonie in Nederland die internet browsen (weer) per minuut gaat facturen. Afhankelijk van hun specifieke behoeften, kunnen zakelijke klanten van Vodafone voortaan kiezen tussen een abonnement op basis van volume (in kilobytes) of tijdseenheid. In dat laatste geval maakt het dus niet uit hoeveel data men binnenhaalt; alleen de gebruikte tijdsduur wordt in rekening gebracht.

Gebruikers van een Vodafone TeGoed bundel kunnen voortaan zelfs gratis door diensten browsen. Data downloads zoals videoclips, beltonen en spelletjes worden alleen per aankoop gefactureerd zonder additionele kosten van dataverkeer. Klanten zullen dus niet langer hoeven te betalen voor het zoeken van diensten op hun mobiele telefoon.

De nieuwe prijsstructuur werd vorige week geïntroduceerd samen met een verdere introductie van Vodafone Live!, dat in 13 landen werd gelanceerd, onder meer in Engeland, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden, Portugal, Ierland, Griekenland en Japan. Vodafone Live! is al langer in Nederland beschikbaar.

Vodafone klanten kunnen twintig verschillende TV kanalen op hun mobiele telefoon bekijken, waaronder de laatste filmtrailers, video en muziekclips, en nieuws en entertainment.

Zo zijn onder meer het NOS Journaal, RTL Nieuws en live nieuws op CNN te bekijken, de Video Clip Top 5 van Ruud de Wild, de nieuwste clips van MTV en de ’Film van de Maand’, met trailers en achter-de-schermen beelden van kaskrakers zoals de nieuwste Bridget Jones film,The Edge of Reason. Vodafone heft naar eigen zeggen exclusieve overeenkomsten met Warner Bros (Looney Tunes), MTV, Disney, Maxim, Sony Music, Manchester United, UEFA Champions League en Ferrari.

Om in te spelen op de vraag, brengt Vodafone Nederland naast de twee bestaande vijf nieuwe UMTS-telefoons op de markt die specifiek op het gebruik van Vodafone Live! zijn afgestemd. Het toestelaanbod bestaat uit de Sharp 902, Motorola V980, Sony Ericsson V800, Nokia 6630, Samsung Z107, Samsung Z105 en SonyEricsson Z1010.

Deel dit bericht

2 Reacties

Ed Boon

Ik vind dit een slechte zaak. Weer terug naar af.Vodafone rekent voor ieder wissewasje geld.Ik pleit voor vaste abonnementstarieven met evt. fair use policy limiet zoals bij ADSL verbindingen.Zij rekenen voor acceptgiro's € 3,50 per stuk, dat vind ik behoorlijk prijzig.T-Mobile doet dat niet, zelfs KPN doet dat niet.

ElMariachi

Stelling:Vodafone is een telecom provider. Content diensten zoals Vodafone live zijn DIENSTEN. Normaliter reken je voor een dienst een platte fee zoals ook bij een toestel-verzekering gebeurt. Het probleem is dat Vodafone haar eigen kostenstructuur oplegt aan de consument. Dus omdat het Vodafone geld kost om data te versturen moet de consument per data-eenheid betalen of per sessie-tijd. Either way is het voor de consument wel duidelijk dat ie betaalt voor een dienst maar niet wat die dienst waard is. @Ed Boon: verwar niet de betaalmethode met de prijsplannen en vooral niet voice met data.Ben het wel met je eens dat een flatfee model logischer is voor de consument.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond