Deel dit artikel
-

Vorig jaar 12 procent minder online advertising in VS

De omzet van online advertising in de VS daalde in het laatste kwartaal van 2001 met 7,5 procent en kwam op een totaal van 1,7 miljard dollar. Over het hele jaar genomen kwam de omzet in de VS op 7,2 miljard dollar, twaalf procent minder vergeleken met het jaar 2000. Dat meldt het Interactive Advertising Bureau (IAB) in het Internet Ad Revenue Report, dat is samengesteld door de New Media Group van PriceWaterhouseCoopers.

Ondanks de zwakke resultaten zegt het IAB dat daar al op gerekend was. Vergeleken met andere advertentiesectoren zouden de nieuwe cijfers zelfs meevallen. Zo wordt de teruggang van advertentie-omzet voor televisie geschat op 11,8 tot 13,8 procent, afhankelijk van de onderzoekende partij. Voor radio is de teruggang in omzet nog groter: die wordt geschat op 19,4 tot 20,4 procent.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!