Deel dit artikel
-

Walt Disney ontwikkelt high-tech medialab

Walt Disney ontwikkelt een technologisch vooraanstaand laboratorium om de impact van nieuwe media en advertenties te kunnen onderzoeken.

Het laboratorium wordt ingezet om de psychologische reacties en de emotionele drijfveren van het publiek op diverse vormen van reclame beter te begrijpen. Dit ‘state-of-the-art’ onderzoekslaboratorium maakt gebruik van empirische onderzoeksmethoden om de traditionele en alternatieve modellen van reclame-uitingen te testen. Zo wordt onder meer onderzocht wat de impact is van interactieve reclame op het publiek

"De media-omgeving van vandaag blijft zich in rap tempo vernieuwen. We moeten voorbij gaan aan traditionele vormen van onderzoek om ons publiek effectief te bereiken", aldus George Bodenheimer, president van ESPN en ABC Sports. "Met dit initiatief willen we innovatieve oplossingen aanbieden aan onze adverteerders en onze mediaplatforms."

Om de betrokkenheid en emotionele respons te evalueren op advertenties op verschillende media platforms, maakt Disney in de testen gebruik van vooruitstrevende onderzoekstechnieken, waarbij onder meer biometrische meetinstrumenten worden gebruikt.

Het laboratorium wordt centraal aangestuurd. Vanuit het centrale hoofdpunt worden testen geprogrammeerd en deze worden uitgevoerd in regionale centra. Het eerste regionale centrum is een laboratorium in Texas dat meer dan 32.000 vierkante meter telt. Hier worden verschillende zaken onder de loep genomen als bijvoorbeeld interactiviteit, split screens, merk integratie, breedband video en mobiele apparaten. In de ruimte bevindt zich ook een klein theater en meerdere observatieruimtes.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond