Deel dit artikel
-

WebAds breidt uit in Europa, wil 50 miljoen euro omzet

WebAds heeft een Europees hoofdkantoor opgericht om van daar uit meerdere kantoren in Europa te openen. Binnen drie jaar moet de jaarlijkse Europese omzet uitkomen op 50 miljoen euro.

WebAds Europe, opereert vanuit Amsterdam en geeft leiding aan de verdere groei en ontwikkeling van de bestaande en toekomstige Europese WebAds kantoren. “We hebben de Europese ambitie hoger gelegd. In lettertjes betekent dat dat we het leading Europees sales house willen worden. In cijfers betekent dat dat we binnen nu en drie jaar naar 50 miljoen euro omzet willen groeien. Om dat te bereiken openen we meerdere kantoren in Europa”, aldus Xavier Schijffelen.

Schijffelen gaat WebAds Europe, het Europese hoofdkantoor aansturen. “We zitten nu in Nederland, Engeland, Spanje en Italië. Dat is een mix van opkomende en volwassen markten. Tjeerd Kooij, Directeur Strategie en Business Development bij WebAds Europe, laat weten dat het, wanneer ze een leading Europees sales house willen zijn, het logisch is om actief te zijn in volwassen markten als Frankrijk en Duitsland.

Omzetgroei

Cijfers over de huidige omzet worden niet vrijgegeven, maar Kooij verwacht dat de groei het komend jaar eerst minder hoog is, met het inrichten van nieuwe kantoren in Europese landen, om de jaren daarna exponentieel te gaan groeien. “Komend jaar voegen we minimaal een nieuw lokaal office toe, om de jaren erna sneller te groeien.”

“We leverden voorheen ondersteunende diensten voor de andere landen vanuit de Nederlandse BV. Nu hebben we een neutrale centrale organisatie opgezet waarmee we met internationale focus meer aandacht aan Europese ambities kunnen geven”, aldus Kooij.

Kooij: “De markt versnippert heel erg. Je ziet allerlei specialismen ontstaan. Wij hebben ons gepositioneerd als sales house. Als je kijkt naar Hi-Media, zij zijn net iets anders, maar hebben wel ook een Europese focus. Maar overige concurrentie van bedrijven die zich richten op de Europese markt is er niet echt. Er zijn wel wat bedrijven uit volwassen markten die de stap wagen naar Europa, maar wij hebben meer aanwezigheid.”

Samenwerking met AdRemedy

Kooij legt de dagelijkse leiding van WebAds NL neer en draagt het stokje over aan Marita van Wijngaarden, nu nog Operations Director van WebAds. WebAds NL, zo vertelt Van Wijngaarden, heeft de krachten gebundeld met AdRemedy. “Er is al een aantal jaar vanuit adverteerders en mediabureaus de behoefte om branding en response bij elkaar te brengen. Het is logisch om die twee bij elkaar te voegen en om die reden hebben we de krachten gebundeld. Dan kunnen we ons onderscheidend vermogen groter maken en ons anders positioneren.”

Van Wijngaarden: “Als je als adverteerder de budgetten versnippert over meerdere bedrijven is het moeilijker om alles op elkaar af te stemmen. Wij zagen dat er veel waste werd ingekocht. Nu AdRemedy en WebAds samengaan, kunnen we campagnes beter op elkaar afstemmen. Retargetting is daar een goed voorbeeld van. Adverteerders die een nieuw product willen introduceren en dat bijvoorbeeld willen opvolgen met response gedreven campagnes.”

Zowel AdRemedy als WebAds bedienen adverteerders uit de top 500 van Nederland. “Als je kijkt naar de uitgevers, dan kom je op 200 tot 300 sites terecht. Met het gecombineerd bereik verwachten we heel snel de top 3 in te komen van de STIR-cijfers. We komen al vaak bij dezelfde klanten terecht, nu kunnen we ze een loket bieden”, aldus Van Wijngaarden.

Deel dit bericht

6 Reacties

Bovenop

Bovenop! Wel goed te zien dat je bij het performance gedreven AdRemedy nog een echte WK actie kan bestellen. Deze operationeel directeur wordt dus nu verantwoordelijk voor Webads … hummm .. jammer dat Tjeerd zich beetje terug trekt! Goede man voor de online industrtie – erg goed! Wat is er ECHT aan de hand ???

J

Ik wil ook wel eens wat…

Vincent Gravesteyn

Tjeerd, Xavier en Michel, prachtige ambitie, heel veel succes met het realiseren ervan!

Harm

Wie wil dat niet, maar het lijkt me nogal sterk. Ik schat de omzet van webads op 10-15 miljoen. En het gaat nu al een hele tijd slecht in de cpm business. Binnen 3 jaar 50 miljoen, lijkt me alleen mogelijk als ze in de Lotto mee gaan spelen.Iemand cijfers over hun huidige omzet?

Piet

De hele reorganisatie van Webads lijkt me een vlucht voorwaarts.

sven

adhad

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond