Deel dit artikel
-

Wehkamp wil banners op de site

Wehkamp had vorige week op internet "de beste week uit haar bestaan", zegt de nieuwe commercieel manager Oscar Diele. Voor de komende periode formuleerde hij drie aandachtspunten, waaronder online advertising. Voor volgend jaar is de verwachting dat er online voor 100 miljoen gulden omgezet gaat worden.

De totale omzet voor dit jaar komt uit op 55 miljoen gulden, 5 miljoen meer dan verwacht. Volgend jaar verwacht het bedrijf een omzet van 100 miljoen gulden. Diele heeft de komende periode drie aandachtspunten, waaronder online advertising.

In 1997 voorspelde Wehkamp nog dat het een online omzet van 1 miljoen gulden zou halen, een bericht dat toen nog de kolommen van het Financieel Dagblad haalde. Dit jaar bedraagt de totale omzet 55 miljoen gulden, 5 miljoen gulden meer dan verwacht. Ook de aanwas van nieuwe klanten via internet gaat goed. Diele: "Inmiddels halen we via dit kanaal 8 procent nieuwe klanten binnen."

Met de komst van de nieuwe manager wordt de (succesvolle) koers van Wehkamp voortgezet. Diele zal zich meer richten op externe samenwerkingen, de huidige manager internet Maurits Hoefnagels gaat zich toeleggen op de achterkant van de online winkel. Er zullen op drie gebieden veranderingen komen, vertelt Diele. "We willen meer samenwerkingsverbanden sluiten met derden." Wehkamp werkt nu al samen met ondermeer Ilse, Sonera Plaza, Zonnet en Freeler. Volgens Diele zullen er meerdere van dergelijke combinaties komen, voornamelijk bij portals van isp's en bij sites van uitgevers.

Een tweede verandering is dat de Wehkampsite wordt opgengesteld voor online advertising. "We willen banners gaan opnemen, maar ook uitgebreidere productomschrijvingen. En dat alles in samenwerking met onze eigen leveranciers die daarvoor in sommige gevallen zullen betalen, terwijl in andere gevallen het voordeel richting klant gaat." Een derde element in de aanpak van Diele is een grotere nadruk op de relatie met de klant. Niet verwonderlijk gezien Diele's vorige functie, als manager van het callcenter bij Wehkamp. Er zal meer interactie komen tussen internet en het callcenter, vertelt Diele. Ook zullen trouwe klanten meer beloond worden.

De site van Wehkamp wordt per 1 januari opnieuw aangepast. Producten worden driedimensionaal getoond en op de homepage worden ook producten afgebeeld. Verder komt de klant meer aan het roer te staan: hij kan bijvoorbeeld zijn gegevens bij Wehkamp online aanpassen. Verder zal er op de site vaker ingehaakt worden op actualiteit en evenementen. Nu al wordt de vormgeving aangepast per seizoen, maar straks zal ook met Valentijnsdag en vader- of moederdag de vormgeving aangepast worden

Deel dit bericht

2 Reacties

Frank den Haan

De nieuwe strategie van Wehkamp zal zeker geen windeieren bij Devote (voormalig insite) leggen aangezien zij de applicaties voor wehkamp.nl bouwen?

Thomas Joosten

Goed nieuws voor E-commerce. Met een uitgebreide website en fulfilment blijkt dat er dus aan de vraag voldaan kan worden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond