Deel dit artikel
-

Westwing break-even op Duitstalige thuismarkt

Online meubelwinkel Westwing is in de afgelopen maanden winstgevend geworden in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Hoewel de Duitsers investeren in groei en efficiency voor Nederland worden hier nog rode cijfers geschreven.

Dat is af te leiden uit een opmerking in de kwartaalcijfers van de Zweedse aandeelhouder Kinnevik (PDF). De meest recente cijfers van de andere grootaandeelhouder, Rocket Internet, lieten zien dat break-even binnen bereik was (PDF). Kinnevik spreekt over het bereik van dat punt, op de Duitstalige markt althans.

Westwing is een webwinkel die curated shopping biedt, een winkel die interieurinspiratie biedt en daarom op basis van zijn eigen smaak selecties maakt. Daarmee is het actief op veertien markten, waaronder Nederland. Naast Europa ook in Rusland en Brazilië.

Kort voor de zomervakantie telde de shop annex winkelclub een miljoen klanten en noteerde het een omzet van 62,5 miljoen euro (+1,9%).

Foto: Markus Spiske (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond