Deel dit artikel
-

Wisseling van directie bij GX Software

GX Software heeft in de persoon van Willem Rossieau een nieuwe algemeen directeur. Hij wordt bijgestaan door de nieuwe operationeel directeur John Joosten. De oude directie gaat met een verzelfstandigd GX-product de Amerikaanse markt op.

Dat maakt de leverancier van CMS- en marketingsoftware bekend. Rossieau en Joosten handhaven de visie van GX Software, maar zeggen qua klantbenadering anders te zullen werken.

Joosten: ‘We hebben de afgelopen jaren gemerkt dat klanten het heel prettig vinden om de lijnen kort te houden en over software te beschikken die wordt afgestemd op hun eigen situatie. Op die klantbehoefte gaan we de organisatie beter inrichten. Bijvoorbeeld door meer mensen op locatie te laten werken. Hierdoor worden onze klanten slagvaardiger.”

Het Nederlandse GX wordt inmiddels internationaal gebruikt en prijkt op de leiderlijstjes van bedrijven als Gartner en Forrester.

De vertrekkend directeuren zijn Bart Heilbron en Martijn van Berkum. Zij wisten onlangs drie miljoen dollar groeigeld aan te trekken voor BlueConic. Dat is een door GX ontwikkeld systeem voor online customer engagement. Het geld wordt gebruikt om het systeem door te ontwikkelen en te expanderen naar Amerika. BlueConic werd in 2010 opgericht vanuit GX Software, heeft meer dan zeventig klanten en beheert namens zijn klanten ruim tweehonderd miljoen bezoekersprofielen.

Foto: Martin Howard (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond