Deel dit artikel
-

Wunderkind betreedt Nederlandse markt

Het van oorsprong Amerikaanse performancemarketingbureau Wunderkind opent een kantoor in Nederland.

De lokale vestiging in de Amsterdamse binnenstad komt onder leiding van Wouter Koch. Hij werkte eerder voor Zivver en Usabilla op internationale posities. Met Wunderkind richt hij zich sterk op de retailmarkt met performancetechnieken.

In een persbericht zegt de kersverse countrymanager: “Traditionele performancemarketingkanalen staan onder druk door stijgende kosten, strengere privacyregelgeving en trackingcookies die volgend jaar verdwijnen. Hierdoor krijgen online retailers steeds minder waarde voor hun betaalde marketingkanalen en kunnen zij lastiger groeien.”

“Omdat wij in tegenstelling tot andere partijen de focus leggen op opt-in firstparty data en kanalen, realiseren we tot tien procent extra online inkomsten voor onze klanten en behoren we voor hen tot de top-drie marketingkanalen.”

Bij het Amerikaanse Wunderkind werkt achthonderd man. Het bedrijf realiseerde vorig jaar een omzet van 100 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond