Deel dit artikel
-

Xs4All zelf oneens met merkenbeleid KPN

XS4All is het zelf oneens met het besluit van KPN om alle activiteiten van zijn dochterondernemingen onder de vlag van KPN voort te zetten. Dat blijkt uit de formulering op de site: ‘Uit alle reacties die we via allerlei kanalen hebben gekregen zien we dat vele klanten ons steun betuigen. Dat waarderen we enorm.’

Binnen een paar uur nadat KPN had bekendgemaakt zijn merkenportfolio te willen opschonen, stond er al een petitie online om Xs4all te redden. Vanochtend stond de teller al op 6000 handtekeningen. Oud XS4All CEO Doke Pelleboer heeft de petitie ook getekend.

Heel veel XS4All abonnees laten weten op te stappen als KPN zijn plannen doordrukt. Onder hen Karin Spaink, de columniste die door XS4All werd bijgestaan in rechtszaken tegen de omstreden geloofsgemeenschap Scientology.

Ook oud-medewerkers reageren bij Xs4all: ‘Ik ken de jaren nog dat je voor een appeltaart dingen kon regelen bij de echte techies. En dat we wisten dat we het enige KPN onderdeel waren dat winst maakte, en hoeveel pijn dat deed binnen KPN dat een anarchistisch zootje ongeregeld het niet alleen technisch, maatschappelijk, en qua service beter deed dan het moederbedrijf, maar ook financieel. Onze vrijheid mochten we houden, maar de knarsende tanden waren duidelijk te horen in elke boodschap. De moeder heeft er lang over gedaan de dochter om zeep te helpen, maar zet nu dan toch echt door zo lijkt het.’

XS4All is een buitenbeentje in de KPN-portfolio. De dochter opereert zelfstandig. Hoe de situatie er onder KPN gaat uitzien is nog niet bekend.

De aanbieder is in de tweede helft van 2018 overigens voor de zesde maal op rij de meest door haar klanten aanbevolen triple play-aanbieder. Telfort is de nieuwe nummer twee en laat Kliksafe, KPN en Delta nipt achter zich, zo blijkt uit de nieuwste ‘Word of Mouth score’ (WoM-score) van Telecompaper. Elk half jaar publiceert Telecompaper een ranking van de mate waarin alles-in-één aanbieders van vaste diensten het afgelopen half jaar zijn aanbevolen door hun klanten.

Deel dit bericht

5 Reacties

Frank Bemelman - VideoFrank Techniek

KPN noemt het strategie om o.a. xs4all naamloos te maken. Tja, als je zo’n bezopen idee een strategie noemt.. Een beter idee zou zijn om KPN onder de naam xs4all te brengen, maar dan ook volledige de leiding aan xs4all over te dragen. Dan is KPN misschien nog wel te redden. Maar ja, wat kun je ook verwachten van een bedrijf waar (van alle medewerkers bij elkaar opgeteld) het totale aantal nog functionerende hersencellen op de vingers van 1 hand te tellen is.. brrrr..

Maria

Dat is belakelijk van worden hoe veel mensen als de plan gaat door moet zonder werk staan dat is heel. Misselijk plan van KPN maar ook KPN zal veel klanten verliezen waroom KPNIs xs4all niet Xs 4all is betrouwbaar en KPNN. NIET

Jeanette Clarisse

Ik ben ongeveer een half jaar geleden van Ziggo (UPC) naar xs4all gegaan. Als het KPN wordt, dan ga ik terug naar Ziggo. Heel stom van KPN. laten ze hier maar goed over nadenken want dat hebben ze klaarblijkelijk niet gedaan. Groet J. Clarisse.

Nico

Ik maak me, naast het mogelijk inboeten op kwaliteit, nog het meeste zorgen om het verlies van een belangrijke partner in de strijd voor een blijvend open en vrij internet. Een strijd die al 25 jaar wordt gevoerd ennog steeds hard nodig is.

Roderick

Ik was er al niet erg blij mee toen XS4all een dochter van KPN werd. Indien XS4all nu wordt opgeheven en opgaat KPN zal ik dan ook zeker een andere niet-KPN gerelateerde provider gaan zoeken.

Beste KPN, realiseer je goed: XS4all klanten zijn over het algemeen GEEN KPN klanten!!

Anderzijds biedt deze crises een kans aan de medewerkers van XS4all om een nieuwe zelfstandige doorstart te maken. Desnoods onder een andere naam. Een groot aantal van jullie huidige klanten zullen jullie daarin zeker volgen. En je dan NOOIT WEER laten overnemen door een telecom-gigant a.u.b.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond