Deel dit artikel
-

Yahoo zet in op Arabische online advertentiemarkt

De Arabische webportal Maktoob is overgenomen door Yahoo. Deze laatste hoopt hiermee een platform voor regionale adverteerders in huis te halen.

Maktoob is een van de grote online communities in de Arabische wereld en heeft meer dan 16,5 miljoen unieke bezoekers.

Makoob zou 1 op de 3 Arabische internetters bereiken. De portal heeft gebruikers in landen als Jordanië, Koeweit, Egypte en Saoedi-Arabië. Al is de markt in deze regionen nog in ontwikkeling. Minder dan 1 procent van alle online content is in het Arabisch.

In het Midden-Oosten is online advertising minder populair, vergeleken met de rest van de advertentie-uitgaven. Toch verwacht Yahoo een optimistische groei in deze opkomende markt: 30 tot 40 procent dit jaar, afgezet tegen een scherpe daling in de traditionele media, veroorzaakt door de financiële crisis.

Volgens de Financial Times is het een van de grootste aankopen sinds de aantreding van CEO Carol Bartz. Yahoo zelf geeft geen details vrij over de overnamesom.

Bron foto: Yodel Anecdotal (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond